keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Kaksi päivää parvessa

Tammikuun viimeinen viikko on joskus piinaavan pitkä, kun se ei meinaa millään kääntyä helmikuun puolelle. Tänä vuonna ei käynyt niin, sillä maanantai 28.1 oli toista kertaa maailman laajuinen Yhteisömanagereiden päivä.

Tätä, jos mitä tapahtumaa odotin todella etukäteen. Aloin Timo Rainion kutsusta "lurkkimaan" Facebookin keskusteluryhmässä, miten tapahtuman valmistelu eteni. Ilmoittauduin mukaan heti, kun se oli mahdollista. Jo pelkkä tapahtuman suunnittelu oli todella innostavaa.

Maanantaina klo 7 olimme Kiasman edessä lähdössä omalla bussilla kohti Tamperetta. Mainio bussiemäntämme Piritta johdatti meidät "Nääs-linjalla" kohti Rosendahlia. Janne Ruohiston kanssa matka Helsingistä Tampereelle kului "kuin siivillä", kun keskustelimme parvityöskentelyn kokemuksistamme.

Somesukumme "isoäiti" tai  paremminkin nettikätilönä tunnettu Pailiina Mäkelä oli jo heti alkuun toivottamassa tervetulleeksi aulassa. Tuli taas se mukava tunne kuin olisi tullut somelaisten sukukokoukseen. Sitten olikin jo pikainen tervehdys someserkkuni Timo Rainion kanssa, joka ylläpitää mainiota Some-Teollisuudessa  keskusteluryhmää Linkedinissä. Seuraavaksi tapasinkin some-sukumme vaarin ja LinkedIn gurun eli Tom Laineen. Olen ikuisesti kiitollinen siitä kärsivällisyydestä, jolla Tom experttinä jaksoi  perehdyttää minua somen salaisuuksiin vuonna 2010. Tämä oli toinen kerta, kun näimme livenä. Sitä enemmän olemme kuitenkin keskustelleet online näiden parin viime vuoden aikana.

CMAD- päivän yhtenä teemana oli pohtia, mikä on community manager suomeksi. Minä päätin, että olen työyhteisöni "online-tulkki". Sillä sitähän tämä minun työni on ollut, kun olen päättäväisesti vienyt some-johtamisesta omaan työyhteissöni eteenpäin. Samalla olen yrittänyt "tulkita" työyhteisölleni, mistä yhteisöllisessä online-työskentelyssä voisi parhaimmillaan olla kysymys.

Maanantai oli hieno aloitus viikolle, mutta eipä siinä vielä kaikki. Sillä tiistai se vasta olikin loistava päivä, kun lähdimme oman johtotiimini ja toimialan tiiminvetäjien kanssa yhdessä opiskelemaan parvityöskentelyä. Olen tosi onnellinen some-pomo, kun mä pääsen niin innostavien työkavereiden opiskelemaan näitä uusia online-työskentelytaitoja. Konecransin Marko Suomen sanoja lainatakseni voin todellakin keskittyä olemaan "altajohtajana", kun meidän esimiehet ovat halukkaita kokeilemaan uutta työkulttuuria parvityöskentelyn avulla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti